Reklamationshantering
Supportteam hjälper kund med reklamationsärende • Vid produktfrågor
Vi bygger vår reklamationshantering och support på Konsumentköplagen (1990:932) samt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Om du anser att vi inte följer eller tolkar lagen på rätt sätt, vänligen kontakta oss i samband med ditt ärende.
Fel på vara vid leverans
Om det är ett fysiskt fel eller skada på din produkt, eller om produkten inte motsvarar vad du beställt, gör följande:
- Fotografera och dokumentera felet så tydligt som möjligt så att vi tillsammans kan hitta en bra lösning.
- Fotografera noggrant förpackningen som dina produkter levererades i, för att kunna konstatera eventuella transportskador. (Släng inte förpackningen – den utgör bevis vid transportskada.)
- Skicka ett mejl till oss på info@atwhb.se och beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
Om felet är litet, såsom saknad monteringsdetalj eller en plastdetalj som lossnat eller är skadad, skickar vi i första hand en reservdel som du enkelt kan byta – snabbast och enklast.
Beroende på felets natur kan vi även erbjuda rabatt i efterhand. Om du inte vill eller kan byta den skadade delen själv kan du returnera produkten till oss för åtgärd. Vi skickar tillbaka den till dig, normalt inom 1–2 veckor. Vi står självfallet för alla omkostnader.
Om felet är mer allvarligt ber vi dig i första hand returnera produkten omgående för reparation (vanligen 1–2 veckor, vi står för kostnaderna). I andra hand kan vi skicka en helt ny produkt och du returnerar den gamla på vår bekostnad. I tredje hand, vid särskilda omständigheter, kan du få behålla den felaktiga produkten. I fjärde hand ger vi tillbaka hela köpbeloppet som tillgodohavande i vår butik. I sista hand återbetalar vi beloppet till ditt konto. Vad som händer med den felaktiga varan avgörs från fall till fall.
Felleverans
Om du har fått en vara som inte överensstämmer med din beställning, gör så här: