Leverans – Frågor och svar
Hur vet jag vilken fraktkostnad som gäller för min produkt?
Alla fraktkostnader framgår tydligt i vår butik när du lägger önskade produkter i kundkorgen och går vidare till kassan. Det är viktigt att du väljer rätt typ av frakt som är anpassad för din produkt och dess dimensioner. Skulle du välja felaktigt fraktalternativ kommer vi att kontakta dig för att justera din order så att frakten blir anpassad till de varor du beställt. Alternativt kan ordern annulleras om vi inte kommit överens om lämpligt fraktbyte.
Går det bra att hämta produkter som jag beställt på ert lager i Bara?
Ja, det går bra att hämta på vår adress i Bara utanför Malmö för kunder som önskar det. Observera att all hämtning sker efter överenskommelse om lämplig tid, då vi inte har fasta öppettider utan avtalar hämtningstid med respektive kund.
Möjligheten till hämtning i Bara erbjuds endast under vår huvudsakliga högsäsong (april – september).
Varför är fraktkostnaden inte inkluderad i produktens pris?
Hos oss inkluderas aldrig fraktkostnaden i produktens pris. Vi vill att du som kund alltid tydligt ska kunna se vad du betalar för – därför redovisas frakten alltid som en separat kostnad i kassan.
Detta innebär att om du beställer endast en enskild produkt kan fraktkostnaden upplevas som relativt hög i förhållande till produktens pris. Däremot, när du beställer flera produkter i samma order, förblir fraktkostnaden i princip oförändrad. Det gör det extra fördelaktigt att beställa flera produkter samtidigt, då fraktkostnaden fördelas på fler varor – och eventuella mängdrabatter kan i många fall mer än väl täcka hela fraktkostnaden.
Fraktkostnader visas alltid tydligt i kassan. Under högsäsong (april – september) erbjuder vi även möjligheten att hämta beställningar på vårt lager i Bara (Malmö) efter överenskommelse.